Σε πλήρη εφαρμογή τίθεται από τη φετινή αρδευτική περίοδο ο νέος μηχανισμός αναγκαστικής είσπραξης των χρεών προς τους Τοπικούς Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ), με την ενεργή εμπλοκή της φορολογικής διοίκησης.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, ανοίγει ο δρόμος για τη διασύνδεση των ΤΟΕΒ με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η διαδικασία θα υλοποιηθεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, επιτρέποντας την ψηφιακή βεβαίωση εσόδων υπέρ τρίτων.
Πώς θα λειτουργεί η διαδικασία
Με το νέο καθεστώς, οι ΤΟΕΒ αποκτούν ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια τους για την αντιμετώπιση της ανείσπρακτης οφειλής. Συγκεκριμένα:
Αποστολή λιστών: Οι Οργανισμοί θα αποστέλλουν στην ΑΑΔΕ αναλυτικούς καταλόγους με τα μέλη που έχουν εκκρεμείς οφειλές.
Αντικείμενο οφειλής: Στο στόχαστρο μπαίνουν τα απλήρωτα αρδευτικά τέλη και οι στρεμματικές εισφορές.
Είσπραξη από το Δημόσιο: Οι οφειλές αυτές θα βεβαιώνονται και θα εισπράττονται πλέον μέσω των μηχανισμών του Δημοσίου (όπως οι υπόλοιπες φορολογικές υποχρεώσεις).
Ο στόχος του μέτρου
Η κίνηση αυτή κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ΤΟΕΒ. Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα έσοδα που θα εισπράττονται προορίζονται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας, καθώς και για την απαραίτητη συντήρηση των εγγειοβελτιωτικών έργων, τα οποία είναι κρίσιμα για την αγροτική παραγωγή.
Φωτογραφία αρχείου: Envato