Σε κατάσταση σοκ τελεί η Λέσβος μετά τις απογευματινές ανακοινώσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη νέα δέσμη μέτρων να αποτελεί το “τελειωτικό χτύπημα” για την τοπική κτηνοτροφία, πυροδοτώντας ένα κύμα οργισμένων αντιδράσεων.
Τα μέτρα είναι ένα πλήρες “πάγωμα” της παραγωγικής δραστηριότητας:
* Κανένα γαλακτοκομικό προϊόν δεν μπορεί να φύγει από τη Λέσβο. “Παγώνει” η πώληση γαλακτικών προϊόντων που έχουν παραχθεί ή διακινηθεί από 15 Ιανουαρίου και μετά.
* Το νωπό γάλα επιτρέπεται να μεταποιείται μόνο εντός της ίδιας ζώνης.
* Τα ήδη παραχθέντα προϊόντα μπλοκάρονται, ακόμη και εκτός νησιού.
* Οι σφαγές σταματούν πλήρως.
* Το κρέας περιορίζεται αποκλειστικά στην τοπική αγορά, υπό αυστηρούς όρους.
Με απλά λόγια: η Λέσβος μπαίνει σε καθεστώς εσωτερικής καραντίνας για την παραγωγή της και ουσιαστικά θα πρέπει να καταναλώσει ότι παράγει!
Η πρώτη αντίδραση πολιτικού προσώπου μετά τα νέα μέτρα από τον Δημοτικό Σύμβουλο της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Μυτιλήνης, Παναγιώτη Αυγουστίδη, ήταν σκληρή, κάνοντας λόγο για «εξοντωτικά μέτρα» που οδηγούν τον παραγωγικό ιστό σε οικονομική ασφυξία. Το ίδιο κλίμα επικρατεί και στον αγροτικό κόσμο, όπου κυριαρχεί η αίσθηση εγκατάλειψης. “Κι όλα αυτά χωρίς ακόμα επαρκή κτηνιατρική στήριξη, χωρίς επαρκή μέσα απολύμανσης για τη δυνατότητα εφαρμογής συστηματικού προγράμματος βιοασφάλειας, χωρίς διοικητικό προσωπικό.” αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αυγουστίδης.
Την ίδια ώρα, ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχης Βέρρος, ανεβάζει το θέμα στο ανώτατο επίπεδο, ζητώντας άμεση συνάντηση με τον Πρωθυπουργό. Το μήνυμα του: δεν πρόκειται μόνο για μια ζωονόσο, αλλά για ζήτημα επιβίωσης ολόκληρου του νησιού.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το κλίμα είναι εκρηκτικό. Αναρτήσεις κτηνοτρόφων μιλούν ανοιχτά για «τελειωτικό χτύπημα» και «εκτέλεση» του κλάδου, αποτυπώνοντας την ψυχολογία μιας κοινωνίας που νιώθει ότι φτάνει στα όριά της.
Το μεγαλύτερο αγκάθι δεν είναι μόνο τα μέτρα. Είναι η απουσία σχεδιασμού κάτι από αποκαλύφθηκε στη σύσκεψη της Τετάρτης. Κι ενώ είχαν δοθεί υποσχέσεις για λύσεις και ίσως χαλάρωση των αρχικών μέτρων… το απόγευμα Πέμπτης “έσκασε” η βόμβα με τα νέα πιο αυστηρά μέτρα χωρίς να υπάρξουν νέα δεδομένα. Η λύση τους είναι επικίνδυνη γιατί αφορά ΜΟΝΟ εφαρμογή σκληρών περιορισμών χωρίς τα εργαλεία για να εφαρμοστούν και χωρίς να υπάρχει μελέτη για την βιωσιμότητα.
Έντονη εντύπωση –και δικαιολογημένη αγανάκτηση– προκαλεί μέχρι στιγμής η στάση φορέων και πολιτικών προσώπων, που περιορίζονται σε ανακοινώσεις και δηλώσεις «συμπαράστασης», την ώρα που η πραγματική οικονομία του νησιού καταρρέει μπροστά στα μάτια τους. Η συγκυρία δεν σηκώνει άλλες λέξεις∙ απαιτεί πράξεις, άμεσες και καθολικές. Αυτό που διακυβεύεται δεν είναι ένας κλάδος, αλλά η ίδια η ταυτότητα και η επιβίωση της Λέσβου. Χρειάζεται καθολική απεργία, συντονισμένη κινητοποίηση όλων των επαγγελματικών κλάδων, ένα ενιαίο μέτωπο πίεσης που θα στείλει ξεκάθαρο μήνυμα. Γιατί χωρίς κτηνοτροφία, η Λέσβος δεν είναι απλώς φτωχότερη – είναι μια άλλη, αγνώριστη Λέσβος.
Πηγή: lesvosnews.net
Φωτογραφία: Eurokinissi
