Την Κυριακή 22 Μαρτίου 2026, επιβεβαιώθηκε δεύτερο κρούσμα αφθώδους πυρετού σε εκτροφή παραγωγικών ζώων στην Πελόπη της Λέσβου. Το νέο κρούσμα εντοπίστηκε σε περιοχή κοντά στο πρώτο σημείο εστίας, γεγονός που αυξάνει την ανησυχία για την εξάπλωση της νόσου στο νησί.
Σήμερα, οι κτηνοτρόφοι της Λέσβου έκλεισαν το λιμάνι της Μυτιλήνης, εμποδίζοντας τη διέλευση αγαθών και προϊόντων. Ο αποκλεισμός αυτός αποτελεί ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάσταση που έχει προκύψει λόγω του δεύτερου κρούσματος, ζητώντας στήριξη και άμεση παρέμβαση των αρχών για την προστασία της παραγωγής και των ζώων τους.
Στον πλήρη αποκλεισμό μέχρι αύριο, Δευτέρα το βράδυ, όλων των πυλών εισόδου και εξόδου του λιμανιού της Μυτιλήνης, αποφάσισαν να προχωρήσουν οι κτηνοτρόφοι της Λέσβου. Ας σημειωθεί ότι το λιμάνι έχει αποκλειστεί από τις 2 το μεσημέρι. Σε αυτό επιτρέπεται η είσοδος μόνο των 1600 επισκεπτών του νησιού προκειμένου να αναχωρήσουν με τα πλοία της γραμμής για τις απέναντι τουρκικές ακτές.
Ο αφθώδης πυρετός είναι εξαιρετικά μεταδοτική ιογενής νόσος που προσβάλλει κυρίως βοοειδή, πρόβατα, αίγες και χοίρους, προκαλώντας πληγές στο στόμα και τα πόδια των ζώων και σημαντική πτώση στην παραγωγή γάλακτος και κρέατος.
Οι τοπικές αρχές έχουν εκφράσει ανησυχία για πιθανή περαιτέρω εξάπλωση της νόσου και εξετάζουν την εφαρμογή ενισχυμένων μέτρων βιοασφάλειας και περιορισμού της μετακίνησης ζώων για την προστασία των υπολοίπων εκτροφών.
Κλειστές θα μείνουν οι πύλες του λιμανιού από τους διαδηλωτές και στη διάρκεια της νύχτας.
Πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φώτο: Envato
