Την έντονη δυσαρέσκεια και τον προβληματισμό του για τον αποκλεισμό των Δήμων της Χαλκιδικής από τη χρηματοδότηση έργων αγροτικής οδοποιίας εκφράζει ο δήμαρχος Πολυγύρου, Γιώργος Εμμανουήλ, κάνοντας λόγο για μια απόφαση που αφήνει χωρίς στήριξη περιοχές με τεράστιες ανάγκες σε αγροτικές υποδομές.
Οπως επισημαίνει, παρά το γεγονός ότι οι προτάσεις των Δήμων κρίθηκαν επιλέξιμες, τελικά δεν εντάχθηκαν στο πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση και τον αγροτικό κόσμο.
Η δήλωσή του: “Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν τους συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις», παρά το γεγονός ότι οι αιτήσεις τους κρίθηκαν παραδεκτές και επιλέξιμες!
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο Δήμος Πολυγύρου διαθέτει περίπου 2.400 χιλιόμετρα αγροτικής οδοποιίας, δηλαδή ένα από τα μεγαλύτερα αγροτικά δίκτυα της χώρας. Ωστόσο, το πραγματικό μέγεθος των υποδομών που καλούνται να διαχειριστούν οι Δήμοι δεν αποτυπώνεται επαρκώς στα κριτήρια αξιολόγησης. Θεωρούμε ότι το συνολικό μήκος του αγροτικού οδικού δικτύου κάθε Δήμου θα έπρεπε να αποτελεί βασικό κριτήριο βαθμολόγησης, καθώς αντανακλά άμεσα το εύρος των αναγκών, το κόστος συντήρησης και τη σημασία των παρεμβάσεων για την τοπική αγροτική οικονομία.
Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για την ισορροπία και τη δικαιοσύνη των κριτηρίων αξιολόγησης, ιδιαίτερα όταν άλλοι Δήμοι χρηματοδοτούν πολλαπλές προτάσεις.
Κάνουμε έκκληση στο Υπουργείο για:
· επανεξέταση της κατανομής των πόρων
· δικαιότερα κριτήρια αξιολόγησης
· ουσιαστική στήριξη των αγροτικών περιοχών με βάση τις πραγματικές ανάγκες τους
Η αγροτική οδοποιία είναι βασική υποδομή για την παραγωγή, την ανάπτυξη και την καθημερινότητα των ανθρώπων της υπαίθρου.
Ευχαριστώ θερμά τους βουλευτές Χαλκιδικής, Ιωάννη Γιώργο και Απόστολο Πάνα, που ανάδειξαν το θέμα σε επίπεδο Βουλής με σχετικές ερωτήσεις”.
